daf_kadarA menő külföldi nagyvasak mellett előszeretettel mutatunk be a hazánk útjait koptató teherautókról is. Most következzen két fémszállításban jeleskedő teherhordó.

A vas és a színesfémek begyűjtésére speciális járművekre van szükség. A kecskeméti Kádár Környezetvédelmi Kft.  26 éve tevékenykedik ezen a területen és a fentieken túl újrahasznosítható ipari hulladékokat is begyűjtenek. A húszfős cég öt konténerszállító teherautóval dolgozik, amelyek között akad egy egészen friss szerzemény is.

Az újdonságot egy DAF LF 290-es, 4×2-es hajtásképletű teherautó (felső kép) jelenti, amely megerősített alvázat kapott, így önsúlya eléri a 8 tonnát. Ennek ellenére konténerszállító felépítményében akár közel 10 tonna fémhulladékot is szállíthat. Rakodása érdekében a konténeres felépítmény egy kétkaros, láncos, Palfinger gyártmányú emelővel ereszthető le a talajra.

daf_lf_cf_kadar_kft_atadas_2-700x467A családi vállalkozásnak nem ez az első ilyen járműve. Két évvel ezelőtt ugyanis már vásároltak egy 6×2-es kerékképletű CF 430-as típusú konténerszállítót, amely légrugós tengelyekkel érkezett a céghez. Érdekessége, hogy a harmadik “bogis” kivitelű, azaz kisebb terhelésnél felemelhető. Mindamellett kormányozható is, ami nagyban megkönnyíti a manőverezést az újrahasznosításra szánt fémhulladékkal. Természetesen ennél a modellnél is szükség volt az alváz hossztartóinak gyári megerősítésére, mert az emelés pillanatában rendkívül nagy terhelésnek lehetnek kitéve.

A 26 tonna össztömegű jármű ugyanakkor pótkocsival együtt összesen 16 tonna hulladékot szállíthat, ami nagy kapacitást eredményez. Az újonnan vásárolt LF-fel szemben ugyanakkor ezen egykaros, horgos konténeremelő daru, valamint egy csipegetős daru kapott helyet. A jármű jelentős igénybevételnek van kitéve, ha azt vesszük, hogy a cég csak Kecskeméten, illetve annak 50 kilométeres vonzáskörzetében van jelen. Futásteljesítménye ugyanis eléri az évi ötvenezer kilométert.

Forrás: https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2020/08/08/ok-hozzak-mozgasba-a-szinesfemeket/